Bingo

Lettländarna står på varsin sida om Musselini i soffan. De hoppar i soffan. Runt dem står Bollkonstnären, Kikki och Slemkäft. Alla skriker åt buren full av bollar med siffror på som Musselini sköter. Det är bingo/boxningsmatch om några telefonkort, frimärken och lite godis, ett klassiskt söndagsnöje på anstalter.
Musselini är från Somalia och har en kraftig brytning som gör det smått omöjligt att höra vilket nummer han ropar ut. "77", skriker Musselini, varpå en massa förhoppningsfulla gissningar följer. "Sa du 27? 67?" Lettländarna som pratar lite ryska skriker "sjuy sjuy", i munnen på varandra och garvar. Det betyder kuk på ryska.
En halvtimme senare har Bollkonstnären och en av Lettländarna cashat in dagens vinster. Telefonkorten byter ägare illa kvickt då de är vår enda valuta. Bingo är inte min kopp te men jag har kul åt cirkusen som uppstår. När söndagsnöjet är över stänger jag in mig med boken "Media theories and approaches" och Knivens "Destination Goa 5"-skiva.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0