Bordsskick

Har just käkat. Vår köksis Ravelli satt snett emot mig och skjutsade in mackor utan smör med kalkonkorv i munnen tills han liknade en hamster. Bordsskicket försökte han dölja genom att titta bort en aning. Andas är inte lätt under denna procedur. Han flåsade mellan tuggorna.
Jag retar mig sjukligt på vidrigt bordsskick och granskade övriga runt matbordet i smyg. Piloten kan äta och tycktes inte besvärad av Ravelli som satt mittemot honom. Bredvid Ravelli satt Musselini. Han åt tonfisk i olja direkt ur burken. Say no more. De två nykomlingarna från östblocket hade något vilt i blicken men åt civiliserat och lugnt, oberörda av omgivningen.
Jag hade väntat mig att östblockarna skulle äta som grisar men insåg mitt misstag. Jag har blivit rasist. Det stämmer illa med min självbild. Jag skäms. Nu efter en kort stunds eftertanke har jag bestämt mig för att förtränga de förutfattade meningar jag snappat upp under min tid som intagen.
Med detta sagt menar jag inte att jag kommer att tolerera bristande bordsskick i framtiden. Jag kommer att tolerera de nya juvelerna från östblocket runt matbordet och undvika Ravelli efter bästa förmåga. Vad kan man vänta sig av en person som inte ens har lärt sig att äta?

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Z

När blev du så mogen, klok, och vis? Det är underbart att läsa, hjärtat jublar. I min bok får du numera heta Yoda.

All Kärlek. Z

2009-11-18 @ 09:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0