Urinprov

Söndag 08:00. Dörren öppnas. "God morgon, du ska på UP". UP betyder urinprov.
Pliten stänger inte dörren för att jag får inte släppas med blicken innan jag kissat i en platsmugg. Pliten ser som vanligt salig ut. Jag misstänker nyfrälst. Medans jag halkar i mina skor pratar han om boken "Pricipals of marketing" som ligger på mitt skrivbord.
"Kan du läsa på engelska", frågar han. Jag funderar på en lavett eller en knäpp på näsan. Svarar inte. Han fortsätter att prata om att läsa på engelska medan jag går igenom korridoren, nerför en smal spiraltrappa till källaren, vidare till ett UP-rum. Alltså ett urinprovsrum.
Jag ska kissa i ett glas vid en pissoar med en spionspegel så att den salige pliten kan titta utan att känna sig påflugen. Först sköljer jag händerna. Tvål finns inte. Man kan manipulera provet genom att ha tvål på fingrarna och kissa på dem.
Alla kläder av. Nakenhet är tydligen besvärande så jag ombeds att ta på mig en morgonrock. Vägrar. Innan jag släpps in till voyeur-pissoaren går jag naken genom en metalldetektor. Man vet ju aldrig. Jag fyller plastmuggen. För nöjes skull klämmer jag ihop den lite så att den förhoppningsvis ska knäppa tillbaka till ursprungsform när den salige pliten tar i den. Pipett, provrör, plasthandskar, plask. Det fungerar. Plitens monolog övergår från engelska till ett nytt drogtest som inte har med kiss att göra. Det är tydligen ett svettest. Pliten menar att han hoppas att detta test ska införas snart.
"Försök inte med mig, man jobbar med det man gillar", svarar jag.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Z

o-3

2009-11-04 @ 21:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0