Prison Break?

Igår hämtades min bäste fängelsevän ur verkstaden för att åka på ett läkarbesök. Han har ännu inte kommit tillbaka. Vi får inte veta varför. Eftersom jag är den som hänger med denna person mest, frågar alla mig vad som har hänt.
I vanlig ordning spekuleras det hej vilt. Han kan ha knallats. Han kan ha isolerats. Han kanske var allvarligt sjuk. Gud förbjude. Hela avdelningen hoppas att han har rymt. Inte för att någon vill bli av med honom. Har han stuckit blir övriga intagna upprymda (ha ha) och glada för att någon från det egna laget kort och gott lurat våran gemensamma fiende, Kriminalvården.
Även jag hoppas att han har rymt. Det blir ju tråkigt för mig att inte kunna hänga med min vän om dagarna, men skadan på Kriminalvården han eventuellt orsakat skulle väga upp det med råge.

Run Forrest, RUN!

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0