Civilkurage

Senaste tidens händelser har fått mig att fundera mycket på rätt och fel, vänskap, självkänsla och mycket annat. Mitt uppe i matlagingen ploppade ett ord upp i mitt huvud: Civilkurage
Jag hittade en text om just detta som jag tycker var bra och tänkvärd.

http://hem.passagen.se/elib/Civilkurage.html


Att försvara sig mot angrepp är civilkurage.
Att i en konflikt ringa polisen som hämnd är den totala motsatsen till civilkurage i mina ögon.

"Den som försvarar sig blir inte nedtrampad"

/Lillasyster

Kommentarer
Postat av: Mica

Ja, det var en bra text. Det är synd att det finns människor som inte har förmåga till eftertanke och självanalys. Man får försöka se dem som de ynkliga kryp de är... Och som tidigare sagt: what goes around comes around (troligen och förhoppningsvis...) Kram

2010-01-16 @ 22:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0