Kollektiv bestraffning

I morse prövade personalen en bestraffningsmetod utöver det vanliga. När Bollkonstnären och Lettländarna i vanlig ordning vägrade att gå till verkstaden stängdes båda våra kök. När jag kom in till Kriminalvårdsinspektören för förhandling var han redan arg så han skakade. Upprörd och högljudd gapade han om att jag inte förstod allt som hände här. Jag höll med. När alla skrikit klart förklarade jag att hela avdelningen tror att de blivit utan frukost för att tre personer arbetsvägrar. Att detta skulle vara fallet förnekades bestämt.
Jag misstänker att de inte ville bekräfta att det var kollektiv bestraffning det handlade om. Istället skyllde de på "rondering". Det betyder att det råder personalbrist och de få som jobbar cirkulerar på två våningsplan. Under rondering ska kök och gym stängas.
Samma sekund som jag började prata om personer med ADHD och att bryta rutiner utan rimlig förklaring reste sig Kriminalvårdsinspektören och gick. Meningsfullt möte. När jag kom tillbaka till avdelningen var köket öppnat. God morgon,

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0