Nyår: 3

För närvarande har jag permissoion åtta timmar varje månad. Väl lite kan man tycka men nog för att jag ska bli allt mer medveten om världen på utsidan. Allt som oftast slår det mig att jag blir allt mer ifrånåkt. Känslan som infinner sig är illamående, eller känslan av att just ha blivit brutalt dumpad. På nyårsafton är det som allra tydligast att livet på utsidan rinner iväg utan mig. Personerna jag borde firat denna dag med saknas extra mycket. Dumpadkänslan slår alla rekord.
Detta nyår var mitt tredje som frihetsberövad. Tolvslaget brukar firas med några minuters öronbedövande dunkande i fängelsets väggar, som en orkester av olydnad. Detta nyår var det knäpptyst på insidan.
Från utsidan ökade fyrverkeriernas dån med varje minut som tolvslaget närmade sig. Illamående. Kanske är det min nuvarande permissonsfrekvens som är en effektiv tortyrmetod. Mänskliga drag av min personlighet hinner vakna ur sin koma på åtta timmar, resterande fyra tusen någonting timmar av månaden gör dessa mänskliga drag inget annat än skada.
Kvart över tolv tystnar dånet från utsidan. Ett fåtal pyrotekniska entusiaster fortsätter att göra omvärlden påmind. Jag vänder mig mot mina hårdare personlighetsdrag och förtränger längtar och saknad med ett välriktat mentalt långfinger.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Andreas Stenberg

Hang in there! Snart blir permissionerna lite längre. Skulle dessutom kunna nämna att månaden endast har 700-nånting timmar men misstänker att det är en klen tröst när de känns som 4000.

2011-01-06 @ 14:12:18
Postat av: Dan

nästa nyår hoppas jag att vi tittar på samma fyverkerier!

2011-01-06 @ 17:14:19
Postat av: Storebror

@Stenberg

Ah, jag tänkte att en heltid per år är 2080 timmar, då måste ju det vara 4000 timmar per månad.. Inte för att verka lat.. ;)

/Storebror

2011-01-06 @ 18:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0