Isolerad bakom brandvägg

Jag isoleras från universitetet med en brandvägg. Den är omöjlig att riva. En figur hjälper mig runt vissa tekniska hinder men är så förblindad av underliga regler att agerandet när som helst kan vända. Denna figur är som de flesta här hierarkiskt kuvad in absurdum. Av rädsla för hur mindre vänligt sinnad personal kan tolka regelverket trampar de som faktiskt försöker hjälpa mest vatten. Jag förväntas begå brott vid minsta kontakt med omvärlden så mitt i en kamp mot ovan nämnda brandvägg förbjuds jag att delta i seminariediskussioner på skolans nätforum. Personen bakom detta senaste i raden av förbud lugnade sig i alla fall tillfälligt när jag frågade vederbörande om den inte ansåg att jag hade nog med hinder mellan mig och universitetet.

Det irriterar mig att jag förväntas begå brott så snart jag kommer i närheten av en dator.

Jag borde få en filkand i tålamod…

 

Storebror


Kommentarer
Postat av: Titti

Tänk att samhällsinstitutioner inte fattar hur viktigt det är för alla att även inburade får studera och därmed delta i seminarier, virtuella eller fysiska.

2011-03-12 @ 14:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0