Dansband och guldstjärnor

Ännu en lördagkväll ensam i en cell. Bläddrade TV-kanaler. På 1:an Dansbandskampen. Skulle just byta kanal när jag kände igen min gamla klasskompis Frida T som var co-host till Peter Settman. Hon var asbra och sjukt snygg med värstingstylat hår och en guldig typ tröja.
Jag fick lite av en brutal reality-check. Vi tog examen för två års sedan. Alla ur den klassen var extremt begåvade. Det var ett privilegium att plugga med det gänget och det gör mig riktigt glad att se när det går bra för någon av dem. Samtidigt får jag svindel av att tänka på att jag själv spenderar min tid med att blogga från samhällets baksida (inte Göteborg) och plugga i en trång cell.
Medans Frida T spenderade sin eftermiddag med att förbereda manus och fixa kvällens outfit stod jag i köket med Kniven & co och funderade på vad vi skulle göra för att få Slemkäft att sluta med att kissa på balkongen.
Ler för mig själv när jag tänker på det och undrar om exempelvis Frida T vet vad jag gör nuförtiden. Garvar för mig själv för att jag för första gången någonsin spenderat en lördagkväll med dansbandsmusik på TV utan att byta kanal en enda gång. Undrar om det hörs in till min granne Piloten och om han i så fall tror att jag förlorat förståndet. Frida rocks.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Andreas

även du var/är exremt begåvad, K. och trots att du just nu kanske inte intervjuvar dansband iklädd glitter och lösögonfransar, så verkar du klara dig hyfsat bra där du är. betydligt bättre en än del andra klasskamrater skulle jag tro, som sitter fast bakom icakassor men ryggbesvär och ångest, eller långsamt blir allt bittrare i oljedimman in en småländsk maskinfabrik.



Du fixar det här, K. Men sluta aldrig skriva, för det är du förbannat bra på.



hälsningar,

klasskamrat Andreas



2009-12-09 @ 20:40:51
Postat av: Andreas

gah, stavningskontroll... förklarar kanske varför det tog mig ett år längre att få min examen...

2009-12-11 @ 00:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0