Diskkrasch, bankrån och varulvar

Gårdagen var en pärs. Om mitt liv var en cykeltur så hade någon elaking kört in en hel gran mellan ekrarna. Jag inledde dagen med att få diskkrash på min jobbdator som jag inte klarar mig utan. Supporten på andra sidan jordklotet hade tjall på linjen. "Hallo? Can you hear me?...Hallo?" upprepade jag om och om igen medan jag försökte förklara mitt ärende. Till slut fick i alla fall PCn en akuttid hos doktorn, på andra sidan stan.
Hopp in i bilen och iväg. Men tji fick jag. Några skurkar tajmade min utresa ur stan med att just innan råna en bank. Det innebar snutinvasion och vägspärrar som gjorde det omöjligt att ta sig ut på motorvägen.
Bilstereon vägrade lätta min sinnesstämning och förblev tyst. Trasig. Stressad. Lack. Kissnödig. Gaaaaaaaaaahhhh...

Idag är en annan dag. Datorn är fixad. Och det bästa av allt, det är varulvsmåne. Mörka moln rör sig tempramentsfullt över en starkt lysande fullmåne. Härligt, spöklikt, mystiskt och fullt av energi i den kalla friska luften. Jag har lust att rusa ut i skogen och vråla i natten. Eller i alla fall gå ut i trädgården och ropa tjoho.

/Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0