Fredsmäkleri på Hell Hotel

I normala fall skulle personer som Caveman och Slemkäft aldrig komma i min närhet. Nu har jag dem så att säga i mitt hem. Skulle någon av dessa juveler mot all förmodan dyka upp i mitt hem på utsidan så skulle jag avvisa packet med våld. Här är situationen annorlunda. Här är jag konstant övervakad av ännu mer pack som heller aldrig skulle komma i min närhet på utsidan. Vaktpacket vill inget hellre än att vi ska tappa fattningen och misshandla varandra så att de kan låsa in oss ännu längre tid. Så lång tid det bara går.
De senaste veckorna har Caveman drivit en konspirationskampanj mot alla i min närhet inklusive mig. Då praktiskt taget alla utom Slemkäft är enade har han smutskastat flera av oss hos plitarna. Hos dem lyckas han göra sig förstådd och de sväljer hans beten med hull och hår.
Slemkäft som varit planetens sämsta städare lyckas inget vidare socialt heller. Han står i onåd med diverse spelskulder och alla stör sig på honom för att han är en skitgris. Liksom Caveman tror han sig vara värsta gangsterkungen. Igår trodde han sig kunna bemästra Kikki men det gick illa.
Jag blev glad av incidenten och trodde i min enfald att den skulle resultera i en P18 (frivillig isolering) för Slemkäfts del. Fel hade jag.
Både Caveman och Slemkäft har tvingat fram sidor hos mig som jag inte själv är helt överens med. Det vanliga sättet att bli av med oönskade intagna är genom hot och våld vilket nästan alltid fungerar. Denna metod är den mest respekterade. I Cavemans fall var alla övertygade om att det inte skulle fungerade då han skulle tjalla istället för att begära P18.
Som Förtroenderådsordförande är det min uppgift att medla och föra de intagnas talan mot fängelsets ledning. Idag innebar det att förklara för kriminalvårdsinspektören att Caveman måste flyttas innan något mörkt händer.
Det kändes verkligen inte bra.
Jag intalade mig själv att han genom att tjalla och koka kaniner gjort sig förtjänt av denna kniv i ryggen och att det på sätt och vis var ett schysstare sätt än att misshandla honom. Dessutom skulle någon bra person slippa att riskera längre straff över hans idiotiska beteende.
Under frukosten just innan mötet med kriminalvårdsinspektören kom Slemkäft till mitt bord. Han var allt utom ödmjuk. Jag, som hoppats att Kikkis omgång hade löst problemet med honom, blev vansinnig. Jag frågade honom varför han var kaxig som fått stryk som en *** senast igår och varför han inte satt på P18 än. Något bra svar fick jag inte.
Musselini tog rollen som vuxen i sammanhanget. "Din mun kan vara din bästa vän eller din värsta fiende", förklarade han och plötsligt bad Slemkäft om ursäkt för sin existens.
Jag undrar verkligen hur han lyckas nå fram. Kanske är det något kulturellt betingat. Min uppfattning ät att Slemkäft beter sig som en ouppfostrad hund. Man kan lägga honom plats i korgen för en kort stund men snart är han på fötter och ställer till sattyg igen. Det går med all säkerhet fler tåg innan han lämnar avdelningen. Caveman är troligen borta om några dagar. Hoppas för hans skull att grabbarna står ut tills dess.

/Storebror

http://www.expressen.se/nyheter/1.1821038/fange-hittad-dod-efter-brak

Kommentarer
Postat av: monica

Hej Kalle "storebrossan" ;-)

Vet inte på vilket annat sätt jag kan önska dig en God Jul och Gott Nytt År

För det är precis det jag vill önska dig.

Kram på dig / cosa nostra mamma monica

2009-12-23 @ 18:49:09
URL: http://www.kembring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0