Merry X-mas

Julafton på Hell Hotel. Delgivningarna haglar tätt. Jag fick hot och våld mot tjänsteman i julklapp. Vägrade givetvis att skriva på delgivningen. Julklappen motiverade mig att överklaga gårdagens avslag från placeringsenheten. Medan jag skrev var grabbarna ute på promenad. Mordbrännaren kom in med knallrött öga efter en välriktad snöboll. Slemkäft hade också blivit attackerad. Han hade ropat på hjälp från vakterna så lettländarna, Kniven och Bollkonstnären sjöng "BooHooo is the sound of the police" i högan sky. En halvtimme senare hade en skylt med texten "Trallgök" hamnat på hans dörr. Nästa julklapp var en lokal uppfinning i form av en blandning av en sked och en gaffel i plast. De flesta vägrar att införskaffa dett verktyg då anstalten förbjudit oss att använda bestick i cellen för att sälja denna plastbit. Nu fick alla en i julklapp. Detta var min andra jul i bur. Den var betydligt bättre än den förra.

God fortsättning /Storebror

Kommentarer
Postat av: Maria Pettersson

Hej Kalle.

Du har en kul blogg. Jag gillar dina inlägg och är här inne rätt ofta. Favoriterna hittills är yoga- coh pilatesbollhistorierna :)

Jag fick en sån där spork (spoon/fork) i födelesdagspresent (av en nära vän). Jag har använt den 1 gång, och den var ju bra, men den känns ju mer hajkanpassad än nödvändigt.

Jaja, hursomhelst ville jag bara skicka en god julhälsning och visa att du har läsare (trots att vi inte kommenterar så ofta...).

Så: God jul och gott nytt år.



Allt gott,

Kalmar-Maria

2009-12-24 @ 21:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0