Musikhjälten

Under morgonen har jag försökt plugga med Musikhjälten på SVT2 i bakgrunden. Där upptäckte jag min föredetta jobbarkompis Jojjo. Hon sitter i en glasbur och pratar med folk som skänker pengar och önskar låtar. Hon ser smått uttråkad ut och jag undrar vad hon säger för det hörs inte. När vi jobbade ihop var hon lite som Ally McBeal med en släng av tourettes. "AAlibabaaa" kom som svar på allt och ingenting i tid och otid. På Kumla satt jag med en figur med mer kraftiga tics "Dubordefixapattarnafetto" var en av många saker han råkade säga när det passade som allra minst. Undrar om Jojjo drar en "Aalibabaaa" i sin glasbur.
"Hej, jag vill önska en låt"
"AAlibabaaa"
"Va!?"
"Dubordefixapattarnafetto" (Obs, Jojjo helt oskyldig till denna kommentar)
"Vad i helvete!?"
"Aha med vilken artist?"
Jag har inte sett något bekant ansikte bortom mina närmast sörjande på över ett år. Har suttit som förhäxat framför TVn och fantiserat i en halv evighet. Fan, jag är ju skadad..

/Storebror

Kommentarer
Postat av: jojjo

Åh Kalle!!! jag skulle fan önskat en låt till dej! jag satt ju där och tänkte och tänkte på vem jag skulle hälsa till när jag önskade en låt, om det var nån som faktiskt tittade. puckad puckad puckad jag är. men du, du påminde mig om en period i mitt liv som jag faktiskt aldrig vill glömma, då det liksom va okej att bara svara alibaba. och som du såg ansträngde jag mig verkligen för att stoppa mina tourettes/ damp/ adhd/ hyperaktiv- syndrom. jag ska försöka hitta på något bra sätt som gör att du kan spana på andra än dina närmast sörjande där innifrån, fast lättast vore väl att bli kriminell och då kommer vi nog snarare se varandra irl... öppna kanalen, har du den? vi utger oss för att promota nån konstig religiös grej och så kör vi värsta underhålla- kalle showen, vad tror du?

kram!!!

och igen, din blogg e grym!!

2009-12-17 @ 22:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0