Ormens återkomst

Sluss mot skolan. Mitt hus samlas i källaren och går genom en kulvert till hus 4. Där får vi vänta på ett gäng innan slussningen fortsätter. Jag håller koll på vilka som kommer ner för att hatobjektet Bästefar finns i samlingen därifrån. Han har varit passiv sedan jag talade till honom för några månader sedan men jag tror inte att han har blivit frisk på något sätt. Idag slapp jag honom. Istället uppenbarade sig Ormen bland hus 4:as juveler. Han log från öra till öra. "Fyra dygns isolering för att kalla en plit horunge. Vi sitter ju redan i fängelse så ok". Kriminalvårdsinspektören hade lovat honom att han skulle få komma tillbaka till samma avdelning. Istället delar han nu cell med något snusk i hus 4. Vi går i skolan samtidigt i alla fall och det Kunde Varit Värre.
Skolan ligger vägg i vägg med biblioteket. Jag, Ormen och Piloten gick dit. Lånade Paul Dowswell "Sanna historier om rymningar", i hopp om lite inspiration. Kerstin Ekman "Hunden" för att min mamma rekommenderat den. Joseph Finder "Chefen" för den hade jag tydligen beställt och Dan Brown "Da Vinci koden" för det var på tiden. Jag läser kurser ur Mittuniversitetets program Information och PR, på distans . Allt går på halvfart. I brist på annan stimuli pluggar jag dygnet runt. Tiden som blir över ägnar jag år litterär gestaltning. "Läs mycket" löd lärarens order. Jag lyder snällt. Det är en lyxkurs om man gillar att läsa. Boken om rymningar slukar jag först.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0