Rakblad, rapporter, mesk och provokationer

En laddning mesk och några rakblad livade upp söndagseftermiddagen. Plitar med vidgade pupiller spärrade in oss i samlad trupp i avdelningens allrum. Meningen var att alla skulle förhöras och blåsa i en alkomätare men det ville sig inte med tekniken och förhören gav inget. En timme senare hade några lämnat urinprov och Obelix hade fått en rapport för rakbladen. Rakbladen, som används för att kortsluta ett batteri och så fungerar som tändare, var givetvis inte hans.
Måndag morgon gick jag ner i gymet för att avreagera mig. Armar, vader, mage och en halvtimmes powerwalk, trycka på väggtelefonen, vänta. Inget händer. Jag var inlåst i gymet. 30 kvm utan badrum eller rinnande vatten. 20 minuter senare ringde jag på igen. Vakten svarade att han inte hade tid. Jag lackade ur, skällde ut telefonen och hämtades 1 minut senare. På avdelningen möttes jag av 2 ilska plitar som sköter posten. Jag hade fått CD-skivor från Ginza. De ville se när jag öppnade paketet. Öppnat och klart tog de mina skivor. De pratade i munnen på varandra om narkotikahundar och regler. "Tror ni att jag känner någon på Ginza som säljer knark i form av CD-skivor och skickar de hit?". "Nej". "Varför i helvete ska ni skicka mina skivor till nakotikahunden då?". "Stamma stamma...". Jag tog ett par blanketter som kallas 'anhållan från intagen' och vände mig om för att gå men postplitarna var grälsjuka och fortsatte mala om att jag skulle följa deras anvisningar. "Jag hoppas att det har framgått att jag tycker ni är sjuka i huvudet", svarade jag. "Då skriver jag i en rapport att du tycker det", svarade den ledande postpliten. "Det tycker jag", fick han till svar. Gör han verkligen det är det min fösta så kallade rapport. Plitarna driver mig till vansinne så det vore på tiden. Jag är stolt över min rapport. Skulle anstalten få för sig att försöka förhöra mig om händelsen är det inte helt otroligt att jag får en till.

/Storebror 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0