Skräckpsykosdelerium

Lyfter höger knä. Vrider vänster fot. Hälen i målets riktning. Trycker in höften och skickar iväg min piska. Kikar över höger axel och ser min vrist deformera okänt ansikte. Smärta skär genom panikslagna ögon. TVn vid fotändan av min säng står på sniskan. Stukade tår. Klassisk scen.
Jag försöker hålla mig vaken till TV-serien "Coupling" som börjar på TV4+ kl 00:05. Det går aldrig. Programmen som följer är "Law and order" och "Mannen som talar med andar". Till ljudet av dessa program drömmer jag de mest vansinniga saker.
Nu var jag i en tysk jaktstuga. Mörka väggar i ojat trä. Rådjurshuvud på väggen. Bakom en brant smal trappa gömde sig min okända motståndare. Han ansikte svullnar upp till absurda proportioner. Jag jagas ut med en eldgaffel. Vedträn i tumburen. Tändvätska. Sätter eld på det svullna ansiktet. Försöker släcka med baksidan av en yxa.
Vaknar igen, lättad när jag inser att allt är en dröm. Lösrykta fragment av vad som hände på TVn. Byter skräckpsykos-TV mot snälla toner av "the Knife" i hörlurar. TV-möblering i sängen känns inte direkt Feng Shui.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0