Slemkäfts nya namn

Seneftermiddag i köket bjöd som vanligt på underhållning. Jag slaktade upp en tallrik med kiwi och fixade smörgåsar. Kniven rullade negerbollar. Mordbrännaren kom in till oss med glödande ögon. Han hade just tjuvrökt på balkongen när Slemkäft kom ut dit och kissade där. Kniven blev både glad och arg samtidigt. Med något djävulskt i blicken försvann han ur köket. Mordbrännaren följde efter som en skugga. Jag väntade mig att få höra "Aj, nej, sluta!" och kanske ett "Hjälp!" eka i korridoren men Kniven nöjde sig med "Pissnisse" och "Tjockis".
Ravelli avlöste i köket. Han hade just fått bassning för att Obelix, Musselini, Bollkonstnären och Skägget spelat poker på matbordet under middagen. Plitarna tyckte att han skulle se till att de inte gjorde det, något av en helt omöjlig uppgift.
Kniven kom tillbaka med Skägget. Mordbrännaren var upptagen med att städa Skäggets cell. Skägget log från öra till öra. De hade kommit överens om att Slemkäft, eller Pissnisse som han heter nu, skulle komma undan bestraffning för att han flyttar om 5 dagar. Han anses redan vara några andra fångars problem. Han är liksom ett hopplöst fall, omöjlig att uppfostra.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Niklas

Hej!

Jag följer bloggen med skräckblandad förtjusning. Mycket underhållande läsning och intressant vinklade texter.



Mycket sorgligt att du har hamnat där du är och på det sättet du hamnat där dock.



Fortsätt skriv, jag ser fram emot dagens refresh av bloggen för att se om det hänt något nytt i underligheternas kapell - hell hotell :)



Keep it up!

2009-12-07 @ 12:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0