Toppmöte på Hell Hotel

I förmiddags var det dax för Förtroenderådsmöte. Det skulle utses en ny ledning. Jag har sett på detta ungefär som på Paradise Hotel men tvärtom. Dokusåpan Hell Hotel.
Det var inte mycket till intriger mellan oss gällande rollbesättningen. Alla ville ha mig som ordförande. Alla utom Caveman som var helt utom sig. Han anser sig vara den givna ledaren, bara det att ingen håller med honom. Obelix hade invändningar angående tilteln. Han är biker och föredrar att använda ordet president. Jag blev uppriktigt glad och tackade alla för förtroendet. Musselini, som i och för sig inte skriver speciellt bra på svenska, blev sekreterare och Bollkonstnären, som är het vid pokerbordet, blev kassör. Caveman som blev varse att han inte fick någon uppgift alls i den nya regeringen, hamnade i chocktillstånd och antog formen av ett levande frågetecken. Obelix titulerade sig själv "sergant at arms" vilket enhälligt godkändes.
Nästa vecka kommer Övervakningsnämnden hit. Jag bad alla att komma till mig med klagomål, berätta om misskötta ärenden och övergrepp. När nämnden är här ska jag ha en gedigen skopa att leverera.
Caveman avbröt med ljud på sitt egna språk. Övriga tog över skepnaden som levande frågetecken och själv stormade han iväg. Min inre bild av dokusåpan Hell Hotel uppenbarade sig igen. Tänk om jag kunde se till att bli utröstad.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0