Vänner eller Fiender?

Jag har gått på en nit. En riktigt rejäl kanonsmäll. Jag har misstagit falskhet för godhet och manipulation för generositet. Ett svek som aldrig kan förlåtas ligger som en tung blöt filt över mig. Jag trodde att jag som vuxen inte kunde hamna i en sån här situation. Men här står jag med en kniv i ryggen, och fattar ingenting.
Jag var en godtrogen idiot som ville se väl i alla.
Ibland kan man göra misstag men av rätt orsak. Jag gör vadsomhelst för att skydda min familj. Det kommer jag denna gång att få sota för.
Vad som förändras nu är att jag aldrig någonsin släpper en människa in på livet som jag inte litar till 100% på. Jag måste skydda mig och min familj. Det är det enda som är viktigt. Jag väljer en värld utan svek, falskhet, ondska, ynklighet och avundsjuka.
Det här händer bara en gång. Nu är jag lite klokare men sargad - igen.

/Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0