Yoga, hot och våld

09:00. Yogapass med lettländarna, Obelix, Mordbrännaren och de två smällfeta pundarna. Hunden, Katten, Kobran och Krigaren blir till Sälen, Valrossen, Latmasken och Bilolyckan.
Jag smiter när allt som återstår är avslappning med käcka skämt om psykadeliska droger. Tror i min enfald att jag ska lyckas gömma mig undan nitiska plitar en stund och hinna prata med Gängledaren. Ertappas och skickas tillbaka till min avdelning.
Där tas jag till förhör gällande två rapporter. Den första gäller några rakblad som påträffats under mystiska omständigheter vid en nattlig visitation av min cell. Förnekar brott. Har ingenting att tillägga.
Nästa rapport gäller superpliten som stal mina CD-skivor för snart 2 veckor sedan. Han rapporterade mig för hot och våld mot tjänsteman. Vid tillfället sa jag "Jag hoppas att det framgått att jag tycker ni är sjuka i huvudet". Möjligen omoget, inte hotfullt eller våldsamt. Att däremot framställa händelsen som hot och våld mot tjänsteman är falsk tillvitelse.
Några timmar senare försökte plitarna tvinga mig att signera ett förhörsprotokoll. Det var skrivet i fråga-svarform. Varken frågor eller svar var korrekt citerade.
"Du förstår inte hur det här fungerar" försvarade sig klienthandläggaren.
"Det är just det jag gör" förklarade jag. Protokollet är och förblir osignerat.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Twins

hej =)

2009-12-19 @ 22:02:38
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: caroline

kolla gärna in min blogg:D

2009-12-19 @ 22:36:34
URL: http://ciinnee.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej Lillasyster!

Vore tacksam om man genom dig kan skicka en julhälsning till storebror. Hälsa han så gott från Tessan (Odengatan) så vet han vem det är. Ha nu en riktig God Jul eller så bra den nu kan bli bakom lås och bom och ta hand om dig. Kram Tess(an)

2009-12-20 @ 22:57:01
Postat av: Tobbe.A

Skicka gärna en julhälsning och en gott-nytt-år-hälsning om du kan från mig också. Du kan hälsa från Tae Kwon Do-Tobbe :) Så vet han vem det är. För vad det nu kan vara värt.. Själva tanken är väl viktigast.. Att han vet att det finns folk som tänker på honom. Håll ut och var stark!

2009-12-21 @ 15:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0