Yoga

Morgonyoga i hus 5. Jag, Obelix, Kikki, Piloten, Mordbrännaren, Bollkonstnären och kollegorna från Lettland får gå ner en våning och yoga loss med några grabbar därifrån. Min polare Gängledaren och två smällfeta pundare från bottenvåningen sitter redan i lotusställning och väntar när vi kommer. Snart gör vi "Hunden", "Katten" och "Kobran". Pundarna fixar stämningen med gnäll som liknar indisk folkmusik.
Grabbarnas koncentrationsförmåga lämnar endel övrigt att önska. Lettländarna går på tånaglarna och tränar sparkar på Mordbrännaren som givetvis är ilsk som ett bi. Bollkonstnären klarar inte att vara tyst. Sarkastiska kommentarer på göteborgska kommer i en konstant ström. Obelix har lärt sig vilopositionerna "Barnet" och "Kaninen". Han ligger plats och granskar CD-spelaren.
"Fågelkvitter"
Vi avancerar till "Krigaren", en inte allt för avancerad position, men vid detta laget är flertalet i lokalen helt slut. Mordbrännarens krigarposition påminner om multipla frakturer och kramp i en plågsam kombination. Bollkonstnären garvar hysteriskt men vår instruktör hanterar kaoset med lugn. Vi leker träd innan avslappningsövningarna. Alla gör sitt bästa.
Avslappningen går bra, i några minuter. Bollkonstnären har diagnos och smyger snart runt och ställer till ofog. Själv har jag träningsvärk i magen och krampar av skratt.
När allt är över flyr alla från min avdelning ut på upptäktsfärd i denna nya miljö. Den är en identisk kopia av vår avdelning. En halvtimme senare ertappas jag i köket och slussas tillbaka upp till mig.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0