Behovstrappan

Torsdag eftermiddag. Skriver en tenta i Organisation & Kommunikation. För stunden är Maslows behovstrappa på tapeten. Den består av fysiologiska behov, säkerhetsbehov, kontaktbehov, behov av uppskattning och status och slutligen behov av självförverkligande. Höjden av ironi. Mat och tak över huvudet är mest grundläggande och det är ju lugnt för ett tag framöver men fan. Resten känns bra avlägset.
Säkerhet... Det borde ju vara säkert att sitta inlåst med ett 20-tal gråklädda galningar vaktade av ett 10-tal blåklädda galningar, eller?
Kontakt... Jag har en massa nya kontakter, men inga som tillgodoser några nuvarande behov.
Uppskattning och status... Efter ett otal bråk med diverse plitar får jag både uppskattning och status av mina medfångar. Motsatsen skulle vara klart jobbig men jag behöver nog inte utveckla just denna del av min personlighet.
Självförverkligande... Vill nog påstå att jag lyckas lite genom mina studier.
Jag saknar helt enkelt bara min familj, mina vänner, god mat, större tv, fler kanaler, bred säng, smal sängkamrat, roomservice och en svängdörr.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Stenberg

Om jag skickar en svängdörr med posten, skulle det lösa några problem?

2009-11-05 @ 22:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0