Djävulen på maskerad

Jag undrar om de åklagare, utredare m fl som arbetade för att fälla Storebror har haft en trevlig Allahelgonahelg? Kanske de har varit på maskerad, varit utklädda till djävulen, skrattat och druckit vin?
Jag undrar om de någonsin reflekterar över om det de gjorde var rätt? Om tanken plötsligt slår dem, när de rättar till maskeraddräkten och bättrar på läppstiftet i badrumsspegeln, med festens dunkande sorl utanför. Tänk om han ÄR oskyldig?
Eller de kanske har ett känsloliv med teflonbeläggning, likt vilka psykopater som helst? Hoppar ut från toan, lämnar några kissdroppar på ringen och glider ut på dansgolvet igen. Dansar lite onödigt nära med grannen, för att sedan åter ge sig i kast med bag-in-boxen.
I så fall önskar jag dem en riktig "dagen efter" och släpper sedan tanken. De får inte mer tid av mig.

/Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0