Horungar och valkampanjer



Helgen spenderades med Lillasyster och den lille musikanten i anstaltens besökslägenhet. Att komma ifrån avdelningen ett par dagar känns som en minisemester.
Vägen tillbaka går via inskrivningen. Fyra plitar granskar mig ingående medans jag klär av mig alla kläder. De lägger mina underkläder och skor i en hundback tillsammans med tidningar som Lillasyster lämnat till mig och en bok. I plitarnas värld är allt ett potensiellt hot. Jag går naken in i ett rum med pissoar och spionspegel. Pissar i en platsmugg och funderar på vad det är med detta som de stirrande plitarna finner så intressant. Med badtofflor i plast och för små kläder slussas jag tillbaka till avdelningen. Där har det hänt en del.
Ormen sitter isolerad. Han kallade en plit "horunge" för att han tvingades upp till ett urinprov 08:00 på morgonen i lördags. Vi ska enligt en gammal överenskommelse lämnas ifred under helgerna. Jag vet att Ormen är hård och klarar isoleringen bra, men det gör mig inte mindre arg.
Skägget har fått ett datum för sin förflyttning. Han är Förtroenderådsordförande så nu ska det väljas en ny. Kniven, Obelix, Kikki, 100-gubben, Boxaren, Lettländarna, Musselini, Slemkäft och Ravelli frågade mig i samlad trupp om jag ville ha positionen. Jag vill ha den och kommer troligen att få den, men alla är inte på min sida. Caveman som pratar sitt eget språk och har en egen syn på världen anser att alla är olämpliga utom han själv. Han kom in till mig och ville värva mig till sin egna privata kampanj. Det tog mig tid och koncentration att förstå vad han sa, men jag tror att motiveringen var att ingen annan kunde prata. Hade han inte råkat råna en bank med sin privata bil hade han kunnat vara chef inom stat eller kommun, eller kanske rektor på någon skola.
Pliten som skickade Ormen till isoleringen tittade just in i min cell. Han spelade plit i tv4:s Inlåst, fast att Kriminalvården inte hade något med den produktionen att göra. Orden "horunge" kämpade för att hoppa ur min mun men förnuftet vann kampen. Jag ljög för både honom och mig själv och svarade hans tilltal med tystnad. Det kändes fegt.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Sniffaren

Men herre gud. Vad gnäller du för? Lillasyster Lillstinta är ett uppenbart hot mot hela världen. Det vet alla som känner till Roger Rabbits umgänge. Kommer du inte ihåg Rogers lilla bebiskompis Thompson Submachine Gunboy. Den lille bebisen sköt vilt omkring sig överallt. Tro fan att konstaplarna är rädda för såna som du och dina vänner. Ni har många olagliga förseelser på era samveten.



Kommer du för resten ihåg Harry ”Smokey” Truman, du vet galningen som blev så förbannad på de japanska bankerna, att han skickade sina torpeder på japanerna. Efteråt såg både Hiroshima och Nagasaki som askfat. Fan vilka smällar du missade. För att inte tala om Smokeys polare George ”Cowboy” Bush, som pangade på Saddam ”Shot-Gun” Hussein så det stor härliga till. Fan nu har Shot-Guns polare inte ens rent vatten. Tro fan att konstaplarna är rädda för såna som du och dina vänner.



Det enda Du kan göra för att gottgöra allt kriminellt du gjort och ställt till med är att se till att den unge Sebastian del Gaiso får en hälsning från farbror Max! Ungjäveln bor på den nybyggda paviljong Superbunker på Kumla.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0