Mitt liv som idiotmagnet

Senast igår fick jag bryt på Ravelli, avdelningens ena köksis. Han är motbjudande, framför allt när han äter. Under dagens första minuter i vaket tillstånd överrumplade han mig i köket. Jag bjöds på monolog om hur alla skitar ner köket medan jag sanerade kaffebryggaren.
Havregryn, vatten, micro, vulkan. Koncentrerar mig för att inte glömma vad jag gör. Mot bättre vetande stirrar jag in i micron. I tanken hör jag en av mina kusiner säga "bull-tv" när Ravelli bryter förtrollningen.
"Ska vi köra en fem-setare?". Jag vet att han bara vill spela pingis såhär på morgonkvisten.
"Nej, jag ska äta frukost". Budskapet går inte fram. "Vi kör senare då? Lova...".
Lova!!!! Ser mig själv välta varm gröt mot hans ansikte och boxa till tallriken men nöjer mig med att visa tänderna och säga: "Ingen idé, mig kan du inte lita på".
Äter nöjd och funderar på vad filmen med Björn Kjellman heter när han spelar teater med några fångar på Kumla. Ravelli slipper jag fram till lunch. Alla äter samtidigt. Avdelningen är full. För att slippa både trängsel och Ravellis fulla mun, skyldiga blick och efterföljande kamp om ny luft i lungorna väljer jag att äta i en öde soffgrupp framför tvn. Det fungerar inte.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hur är det med dig mannen? Tänkt att skicka brev men är för dålig på att skriva. Snackat en del med Lein om dig. Hoppas du mår bra i alla fall. Vilken jävla soppa! Som sagt man valde ju inte yrket journalist av en anledning, så det blir inget långt inlägg. Skönt att se lite livstecken av dig i alla fall. Ha det bra



Mvh en som är längre än dig!=)

2009-11-18 @ 21:33:24
Postat av: Appert

Du är vass på att skriva. Underhållande och reflekterande texter från ett liv inte alla kommer i kontakt med. Jag vet inte om ni har sådana planer men när du kommer ut sedan kanske ni kan överväga att sammanfatta de här inläggen och skicka i väg till ett förlag?



Kämpa på!



2009-11-19 @ 10:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0