Nick Nolte on a bad hair day



Söndagar är som alltid att äta-, sova- och tränadagar. Ibland skojar jag till det och kastar om ordningen. Idag blev det en extra "sova" på schemat, alltså äta, sova, träna, sova.
Jag brukar ägna helgerna åt att vakta sängen. Idag lös jag tydligen ovanligt mycket med min frånvaro för Ormen och Obelix väckte mig vid klockan 18 för att kolla att jag inte blivit deprimerad. Det hade jag inte.
Gick upp och körde ett parti Mulle (kortspel). Mulle är ett lagspel. Jag och Ormen körde mot Obelix och Mordbrännaren. Verbala psykningar tillhör så Obelix öppnade med att påpeka att jag såg ut som Nick Nolte on a bad hair day. Han hade rätt. Sist kriminalvården lyckades trolla fram en frisör var den 12 maj. Sedan dess har jag inte klippt mig.
Hur Obelix såg ut kommenterade jag inte. Tänk på seriefiguren, raka av honom allt hår och täck honom med dödskalletatueringar.
En timme senare hade jag lärt mig två nya uttryck på göteborgska; "röva" och "nolla". Röva hade Obelix gjort med en otäck plits privata pingisracket och nolla, vilket var ungefär samma sak, hade han gjort med Boxarens kudde. Det har ingenting med stöld att göra. Lite klokare har jag nu återvänt till mina studier.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0