Otillåtet samtal

Söndag. Hemtentan i Organisation och Kommunikation är avklarad. Mina studier har inget stöd från anstalten så för att lösa uppgifterna ringer jag Lillasyster. Hon loggar in på skolans webportal och läser upp tentafrågorna för mig. När jag svarat på frågorna ringer jag återigen upp Lillasyster och läser upp mina svar medan hon skriver i sin dator. Något omständigt möjligen men det fungerar.
Jag kunde ha berättat för anstalten att jag hade tenta och att jag behövde möjlighet att lösa detta med en kort visit på internet. Sist jag pratade om skolarbete med anstalten råkade jag nämna att jag kunde lösa studierna via telefon. Då ansåg de plötsligt att det var olämpligt att jag och Lillasyster pratade med varandra och spärrade hennes nummer. Någon möjlighet att sköta studierna härifrån gavs inte.
Denna gång höll jag tyst, simulerade sjukdom och telefontricket fungerade.
Anstaltstelefonerna fungerar så att man lyfter luren och trycker på F2-knappen. "Tryck intagningsnumret, ansluta med #". Intagningsnumret är fem siffror. "Tryck kortnummer, avsluta med #". Kortnumret är nio siffror. "Du har 53 markeringar, ange telefonnummer inklusive riktnummer, avsluta med #". När det är gjort säger rösten "Du kan ringa 146 minuter". Sedan kopplas samtalet upp.
När samtalet väl är uppkopplat återstår bara problemet med telefonsystemets spärr för höga ljud. Kriminalvårdens telefon gillar varken glada eller ledsna Decibel-systrar, små eller stora musikanter.
När helgens tenta var avklarad firade vi med en Scumbag Squeal à la Långt ifrån lagom. Jag hörde ett kort gitarrtjut följt av telefonrösten som sa: "Otillåtet samtal".

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Stenberg

Det var ju för väl att tentafrågorna hann avklaras innan musikanten drog igång. Annars hade det kanske blivit nån annan sorts squeals från det hållet.

2009-11-08 @ 21:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0