Sit-com i köket

Dagens middag bestod av mamma scans köttbullar och pulvermos. Sås ska det var, tänkte jag och rotade igenom köket. Ketchup fick det bli. En knapp timme senare inser jag att det är läge att rodda picknick till inlåsningen. Kniven är i full gång redan. Han sitter med en laddning negerbollar och rullar förbrilt. Mordbrännaren och Slemkäft cirkulerar som hajar i vattnet. Jag skär upp kiwi med kökets kniv som är fastgjord i väggen med en solid vajer. I periferin stryker Ravelli runt som en osalig ande i behov av uppmärksamhet.
Ignorerar fullständigt.
Slemkäft har gjort någon skum affär med smugglad sprit innan han åkte in och utredning pågår. Han beklagar sig för Kniven. "Alla har golat", säger han och råkar fisa. Kniven flippar ur precis. "Ditt jävla äckel!". Slemkäft flyr undan en skur av negerbollar och Kniven flyr från matbordet till mig i köket. "Han är så jävla äcklig, såg du vad han gjorde?". "Nä, jag hörde". "Jag vill ge honom stryk men står inte ut med lukten", klagar Kniven halvt för sig själv på bred Norrköpingsdialekt. I allrummet sitter Nosinan med öppen mun i soffan och kollar på Vänner. Ledmotivet "I'll be there for you" ramar in scenen. Jag ler för mig själv och fortsätter med min picknick. Vaniljyoghurt finns. Ravelli som beställer all kylskåpsmat ligger lite mindre risigt till. Placerar en liter i cellens vädringsfönster. Tallrik med kiwi, kanna med O'boy, ost- och marmeladmackor, sorted.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Mike

Hejsan!

Ville tacka för en trevlig blogg.

Har själv suttit några år och känner igen mig.

Till Storebror: håll ut, du kommer att flina många år efteråt åt denna upplevelse.

Tråkigt dock att du blev oskyldigt dömd. Förstår att detta känns som fan, jag hade iallafall gjort det jag blev inspärrad för.

Skriv mer!



MVH

Mike

2009-12-01 @ 11:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0