Studieteknik

Varje dag på väg till anstaltens lärocentret lockar Skägget fram en brainstorming med mig, Piloten och Kniven. Han har som skoluppgift att läsa Jens Lapidus Aldrig fucka upp men har som princip att inte ens försöka. Istället hittar han på en egen historia utifrån det vi kan återberätta. Vi planterar riktligt med desinformation i hans huvud och hoppas att få bevittna läxförhöret.
Själv läser jag en gammal trotjänare: Mediekultur och mediesamhälle av Jostein Gripsrud. Den är otroligt rörig, slarvigt översatt från norska och saknar helt struktur. Varje ny teori beskrivs från att människan började gå upprätt. 400 sidor redundant evolutionshistoria senare kan jag konstatera att Gripsrud aldrig hann fram till nutid.
Bredvid mig sitter Ormen och läser Jens Lapidus Snabba Cash. Lustigt vad hans böcker är populära på insidan. Ormen får inte läsa skönlitteratur i skolan, så han döljer boken med en psykologibok.
Piloten gör samma sak, fast han låtsas läsa spanska medan han egentligen tar sin skepparexamen och läser en Macintoshtidning. På väg tillbaka till avdelningen försöker Skägget återberätta vad han sagt om sin bok. Det förblir oklart.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Tobbe A

Läser allt du skriver.. Ta hand om dig.

2009-11-23 @ 22:40:02
Postat av: Z

Lapidus går bra överallt och ligger etta på varenda lista vilket är ett mysterium för han skriver skitdåligt och handlingen i åtminstonde Snabba cash är usel (har inte läst den andra). Det är den sämsta boken jag läst på tio år.

2009-11-25 @ 18:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0