Sysselsättning är A och O

Fredag. Sysselsättning är A och O när brottslingar ska omvändas till laglydiga medborgare. Därför prioriteras arbetsdriften inom kriminalvården. Sedan igår skeppas varor ur ett grovsoprum med anor från 60-talet till verkstaden. Sågklingor, skruvmejslar och halvmeterlånga hyvelblad ligger blandat med en sanslös massa skruvar i olika storlek, sågspån och burkar som läcker olja.
Jag skolkar med simulerad huvudvärk för att ägna mig åt min hemtenta.
Skriver gör jag med blå och röda bläckpennor med genomskinligt skaft. De är de enda pennor jag får ha, av säkerhetsskäl.
På min avdelning finns en dator som har Word installerat men jag har inget att spara på eller något sätt att skicka mina texter till skolan, av säkerhetsskäl.
För att kunna överblicka mitt arbete sätter jag upp handskrivna papper med klet på väggen framför skrivbordet. Det blir en del papper. På väggen vid skrivbordet får de inte hänga, av säkerhetsskäl.
Jag ska försöka att uppföra mig över helgen med mina bläckpennor, mina papper och avdelningens dator tills på måndag när jag är tillbaka i tryggt förvar i verkstaden.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0