Följetongen Strumpor

"Länsrätten instämmer i Kriminalvårdens bedömning att strumpor räknas som kläder och inte underkläder. Då "Storebror" inte anfört något särskilt skälför innehavet av egna strumpor ska överklagandet avslås"

Så oerhört provocerande. Inte minst med tanke på att det är våra skattemedel som betalar denna sysselsättning. Men avslaget medför inte bara politiskt mogna reflektioner. Det tar även fram tjurskalligheten i en. Vägra ge sig! Jag och Storebror roade oss med att försöka hitta en definition av underkläder. Med Storebror i luren googlade jag weben och hittade lite intressant information. Vidare återupptar han kampen om sina strumpor:

"Jag menar att underkläder är kläder man har närmast kroppen, vilket även innefattar strumpor. Efter viss efterforskning på flera svenska varuhus kan jag konstatera att jag får medhåll från yttervärlden."

Företagen säljer strumpor under rubriken "underkläder". Som lite bränsle på brasan printade jag ut några skärmdumpar på detta och skickade in till Storebror. Dessa har han bifogat i sin nya överklagan.

Så underbart ljuvligt provocerande. I en symoblisk kamp för Storebrors rättigheter känner man en viss smak av segerns sötma. Inte för att slaget är vunnet. Men ronden är tametusan det.

/Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0