Jag delar säng med en fjärrkontroll

Sitter inlåst i min cell och tittar på Inlåst, lyssnar på the Sounds "Dying to say this to you" och läser Expressen Fredag samtidigt som jag stretchar. Mulitasking på nivå. Grabbarna på Inlåst pratar känslor. Tjejerna i Fredagsredaktionen avhandlar temat "Bad boy eller mammas pojke?". De pratar sid varma om hårda killar som är ledsna på insidan. Bea Birkeldh: "Blir man inte lite triggad av den där farliga sidan? Det är lite spännande... Men jag skulle inte sätta mig och skriva ett brev till nån". Bella Levy: "Nej, det handlar ju bara om ligga".
Snart har jag delat säng med en fjärrkontroll i ett helt år. Ändå känns brev hyfsat oskyldigt. Det beror i och för sig på vad Bea eller Bella hade tänkt skriva. Eller vad de inte hade tänkt skriva. Brevväxling med Fredagsredaktionen kanske är aktuell.
Jag byter skiva. En massa urflippade Paul Oakenfold-mixar följer med mig ner på golvet där jag fortsätter att försöka slå knut på mig själv. Fredagsredaktionen lämnar jag på min säng/brits tillsammans med fjärrkontrollen jag använder för att stänga av Inlåst. Den får snart sällskap.

/Storebror


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0