Kasta sten och bränna bildäck

Telefontillstånd kan beviljas till en vanlig fast telefon (ej IP eller mobil) förutsatt att man anses fläckfri och betrodd.

Jag har fått en störd relation till min hemtelefon. Härom dagen stod jag utanför ytterdörren och hörde att det ringde. Jag sladdade in i hallen och kastade mig hals över huvud över telefonen. För sent. Missat samtal: Okänd. Jag blir uppriktigt arg. Några olämpliga, barnförbjudna ord lämnar mina läppar och telefonen åker tillbaka på sin plats med en smäll.
Förnuftiga Lillasyster vet att det inte är något att bli arg för. Storebror ringer ju igen senare. Men det är inte det som är grejen. Jag kan inte riktigt ta att det är totalt bortom min kontroll. Jag kan inte ringa upp. Jag är vingklippt. Fråntagen möjligheten att själv välja. Tvingad att acceptera 'storebror Statens' beslut. Rätta mig i ledet, hålla käften och svälja skiten. Visst har jag lust att kasta sten och bränna bildäck då. Trots rykande lava i mitt inre tar jag mig samman, ger telefonen en omgång och går sedan civiliserat tillbaka in i ledet igen. Usch.

/Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0