Överklagan gällande ärende 9/12345

Vid tidigare effektärenden har jag hänvisats till dokument LR: 2 gällande lokala regler angående innehav i bostadscell. Där står att jag bl a får inneha 24 st CD-skivor inklusive TV-spel. Av den anledningen bad jag en vän skaffa mig 3 st TV-spel till Game Cube, den konsoll anstalten lånar ut. Dessa spel finns inte i anstaltens utbud. Nu har spelen kommit hit men anstalten menar att jag inte får ta in mina spel. Jag upplever det som småsint att avslå denna begäran. Ärenden som detta ger mig intryck av att anstalten systematiskt nekar sina intagna de mest triviala saker för att visa att paragrafer och bestämmelser används för att tjäna Era intressen inte de intagnas. Vad än meningen med denna inställning är skapar ärenden som detta en misstro mot Kriminalvården. Jag misstänker att det i Er verksamhetsbeskrivning står att ni ska verka för att intagna ska anamma samhällets lagar, regler och normer. Symbolisk kommunikation är något som väger tynger än det skrivna ordet. Kriminalvården borde genom symbolisk kommunikation med sina intagna sända signaler som uppmuntrar integration med samhället och dess myndigheter. Myndigheten i detta fall är Kriminalvården. Det är Ni som ska vända de intagnas asociala beteende. Detta ärende gäller bara några TV-spel vilket är oviktigt för både er och mig. Med en uppmaning om att med små medel i ärenden som detta sända budskap om välvilja till era intagna ber jag er ompröva er ställning i detta beslut.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Andés Labbe

Tja broder!



Long time no seen!



Så där är HORVÅRDEN, bara att vänja sig.

Ta hand om dig!



/Andres

2009-10-30 @ 17:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0