JAG MÅSTE SE...

- Den tjocke sommarpliten, han som liknar ett päron, tog urinprov på mig i morse. Jag försökte förklara för honom att han inte behöver stå och stöna mig i örat under tiden, berättade en medfånge.
- Nä, han behöver ju knappast vara närgången för att se grejen när man går naken in i ett litet rum fullt med speglar, höll jag med.
- Precis vad jag menar, men han bara väste fram: "Jag har riktlinjer, Jag måste se", fortsatte medfången.
- Han gillar ju det där den äckliga satan, sa jag och lämnade diskussionen.
Morgonen efter öppnas min dörr redan klockan 06:55 så jag förstår vad som väntar. Jag öppnade mina två blå för att se vem som var ute efter strip-och-kiss-show denna tidiga morgon. Det var givetvis "Jag måste se" som klampade in i min cell.
- Vi tänkte ta urinprov på dig, sa den den päronformade voyören.
Jag reste mig iförd endast boxershorts. Stoppade fötterna i ett par av kriminalvårdens tofflor. Jag använder dem vanligen i duschen.
- Sovit gott? frågade den ivrige tjockisen.
Svarar inte. För varje steg jag tar genom korridoren bjuder tofflorna på ett klafs och en vattenpöl. En tredje plit vaktar dörren till urinprovsrummet. "Måste se" är den enda som följer med mig in.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Zita

Nä fy fan! Äcklet bubblar i mig som läser kan inte ens börja föreställa mig hur det måste bubbla i dig. Du är fantastisk som står ut och biter ihop. Vet att det som kvicksilver pilar runt tankar och ord du skulle vilja kasta i ansiktet på honom. Du är så stark som står imot.

2010-08-10 @ 13:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0