Platsjournalen

Vi är flera som använder anstaltens stackars boxhandskar. Ett bra sätt att hålla deras status någorlunda acceptabel är att stoppa i en ihoprullad tidning i dem efter användning.
Ett ruskigt träningspass senare mitt i värsta sommarvärmen ansåg jag att en ihoprullad tidning var önskvärd. Jag stack in huvudet i plitarnas kontor.
- Har ni någon typ gårdagens tidning som ligger och skräpar här?
En hjälpsam sommarplit hämtade genast en tidning. Platsjournalen. Jag hejdade mig.
- Jag menar inte att vara taskig, men den här tidningen borde ni läsa. Det kanske fortfarande finns hopp om några av er, sa jag till den hjälpsamme.
- Jag har redan läst den så det är ingen fara, svarade pliten.
- Så du söker nytt jobb?
- Ja, jag vill jobba i Stockholm.
- Menar du på anstalt då eller?
- Bara jag får jobba med människor...
Jag suckade, drog efter andan. Tänke vara tyst men...
- Du borde söka dig till en arbetsplats där man inte behandlar människor som djur, började jag.
- Jag tänkte bli personlig assistent till barn, avbröt den hjälpsamme.
- Det låter verkligen bra, sa jag och tog Platsjournalen, förvandlade den till en rulle och körde in den i mina mysiga boxhandskar.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0