The Greatest Trick

Inför den första permissionen på sin volta kan man vänta sig varierade provokationer från kriminalvårdens personal. Deras mål är att få den intagne ur balans så pass att de får en anledning att dra in de annalkande permissionerna.
Jag har sedan många år tillbaka ätit ett så kallat lyckopiller som ställer mina seretoninnivåer i ordning. Preparatet används för att bota depressioner, panik, torgskräck med mera. Ska sådan behandling avbrytas ska det ske stegvis mycket långsamt. Inte abrupt fyra dagar innan patienten ska ut utanför murarna för första gången på nästan två år. Patienten är såklart jag och mina piller har såklart försvunnit under mystiska omständigheter. Om detta försvinnande hade varit ett litet misstag hade det varit lätt att rätta till. Det är verkligen ingen ovanlig medicin. Men mina piller lyser givetvis med sin frånvaro fortfarande efter två dygn efter försvinnandet.
Min sinnesstämning utan ovan nämnda piller blir snabbt något irriterad, men jag skärper mig och tänker att det är bara kemi. Mitt humör när onda djävlar försöker värma mitt huvud blir irriterat men jag skärper mig och tänker att jag inte ska skänka ondskan en seger. Det som stör mig mest är att detta pågår samtidigt som man vallar politiker i lokalerna och pratar om vård och förbättrade förutsättningar.
Jag stänger av helt och visar inte en känsla men i hjärtat är jag terrorist.
The greatest trick the Devil ever pulled was convincing he world he didn't exist...

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vad sysslar de med?!!!

Tänker på dig lite då och då. Fokusera och försök stå ut den tid du nu har kvar! Kram

2010-08-23 @ 21:22:02
Postat av: Zita

Håll ut, håll ut, håll ut. Du är så j...la stark att du klarar det. Låt dem inte vinna!!! Skickar alla starka tankar och känslor jag har åt ditt håll.

2010-08-23 @ 22:52:07
Postat av: Stenberg

Idioter! Måste väl till och med dessa muppar begripa att det är både enklare och bättre att ha en glad intern på utsidan (dubbelt glad med glädjepiller samt en gnutta frihet) än en arg och irriterad intern på insidan (förmodligen dubbelt arg utan sina piller i kombination med irritation över sånt här beteende).

2010-08-25 @ 13:46:16
URL: http://stenbergatsea.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0