Nersläpp

Just som jag entrar sporthallen träffar en innebandyboll insidan av mitt lår.

- Shit vilken fullträff, ylar förövaren lyckligt.

Jag skickar tillbaka bollen i hans riktning och säger:

- Ditt as.

Bollen träffar honom mitt i ansiktet. Min avsikt var verkligen inte att skada honom så jag går fram till den dubbelvikta innebandyentusiasten.

- Förlåt, det var inte meningen. Vart träffade jag?

- Näsan, det är lugnt. Bara smärta, ingen skada, svarade han.

Så drabbades jag av en släng av tourettes, kanske för att jag var lättad över att inte ha skadat min kamrat mer allvarligt.

- Näsan, sorry. Jag siktade på munnen, hörde jag mig själv säga.

En annan av mina mindre känsliga grannar uppskattade kommentaren nog ljudligt för att en tredje som missat händelsernas början skulle tappa fattningen.

- Skrattar ni åt att han har skadat sig? frågade nr: 3 med förfärad blick.

Som man frågar får man svar.

- Ja, vadårå…



//Storebror


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0