Isolavdelningen

Jag ser ingenting men jag hör allt. En gravt psykotisk fånge har ordnat med drama i korridoren de senaste dagarna. Han skriker, gråter, sparkar på celldörren och så fort någon öppnar blir det tumult. Jag hade tur och fick tag i ett par öronproppar ifrån kiosken. En välkommen tystnad infann sig efter två dygn av konstant oväsen.
Plitarna har brottat ner honom några gånger men jag har inte hört något som tytt på onödigt våld. Detta trots att han attackerade personalen med en så kallad "pissanka" i förrgår natt. En pissanka är en flaska som liknar en anka och ja, meningen är att man ska urinera i den.
"Du kan inte mena att du sköter dig när du slänger piss omkring dig", hörde jag matt vakt yttra. Jag väntade mig våld och skrik ute i korridoren men de låste helt enkelt bara in den galne i sörjan.
I morse, på väg mot duschen, upptäckte jag en plit som satt och kikade in i cellen med bältessäng. Jag tog förgivet att de var den galne som "fick vård", men hörde till min förvåning dennes inte helt charmiga stämma ute i korridoren kort efteråt. Undrar vad den fastspände hittat på? Undrar varför den psykotiske inte spänts fast? Undrar vilka sekretessbelagda lögner om mig som motiverar en månad i denna miljö?
Jag har för övrigt tenta i helgen.
Jag och mina öronproppar kommer att klara den bra.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: niklas

Håll ut mannen, jag ska inte låtsas eller försöka påskina att jag på något endaste sätt kan sätta mig in i det du genomgår just nu. Men jag hoppas verkligen att du härdar ut och går starkare ur detta elände!

2010-02-17 @ 08:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0