Larm och stöveltramp

Larmet från toaletten har skurit genom väggarna i tiominutersintervaller hela eftermiddagen. Vakterna kan ju knappast ha glömt att de låst in någon på toaletten så min gissning är att de går på kafferast. När de behagar släppa ut den inlåste dröjer det mellan fem och tio minuter innan larmet går igen. Även nästa fånge får vänta. Larm, larm, larm, stöveltramp, skramlande nyklar, tystnad, larm.
Funderar på hur irriterade Guantanamofångarna är på ovästenbaserad tortyr. De kanske tycker det är avkopplande i jämförelse med övrig tortyr.
"Äntligen kedjad i fosterställning med hörlurar och tinnitus-CD"
Jag trycker in öronpropparna så långt jag vågar och höjer TVn för att dränka ljudet. Det fungerar ganska bra. Om tre dygn sitter jag i en minibuss på väg härifrån. Denna anstalt kommer jag inte att sakna.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0