Tystnad

Eftersom det nu är tyst förstår jag att Storebror har blivit flyttad. Jag är glad och lättad, men samtidigt orolig och otålig. Har han kommit fram?
Ny anstalt betyder nya ansökningar om telefon- och besökstillstånd. Det kan ta en, två, tre eller kanske fyra veckor. Jag har blivit van att prata med min bror varje dag. Telefonen har varit som en livlina. Det känns så konstigt, tomt och skrämmande när det blir tyst.
Jag hoppas att han är på plats på den nya anstalten och att han får brev och tidningar som jag postade igår. Stora D och Lille Musikanten har knåpat ihop varsitt brev till sin morbror. Vi väntar alla på att få träffas snart, och på att tystnaden ska brytas.

/Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0