Tenta

Helgen har omfattats av ymnigt snöfall och tenta. Med utmaningar som Lilla och Stora D och den lille Musikanten (för att inte tala om Långt ifrån lagom på elgitarr) tog jag till flykt in i ett sovrum med min laptop i knät. Det har gått bra. Storebror hade snabbt klarat av frågorna och ett dygn innan deadline var tentan inskickad och klar. Beundransvärt fokus, driv och styrka. Hur många klarar av en sån sak efter nästan en månad i en isoleringscell?
Nästan lika fantastikt är den oanade dragningskraft jag tydligen besatt i det lilla sovrummet... Vid flera tillfällen var hela barnaskaran där inne med mig. Hoppade i sängen, skrattade, visade trolleritrick, tjatade om mackor, dataspel mm. Jag körde ut dem gång på gång. Omväxlande med mutor och hot. Utanför dörren dundrade riff och solon till "Cowboys from hell", "18 and life", "Seek and destroy" and god knows what else. Jag försökte febrilt höra skillnad på 'f' och 's' och 'd' och 't'. Storebror tystnade tålmodigt i andra änden av luren medan jag försökte styra upp läget.
Nu är det bara 3 dagar kvar till flytt. Vi ser fram emot att ses snart. Har inte träffats sedan i november.

/Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0