Värsta vaktstyrkan

Frukost serverades av superpliten och hans snoris till side-kick, de två plitar som rapporterat mig för hot och och våld mot tjänsteman för några månader sedan. Sådana rapporter kan senarelägga min villkorliga frigivning. Jag kan inte förstå, än mindre förlåta, att det finns människor som spenderar sina dagar med att skrika på alla omkring sig och som för varje gång någon skriker tillbaka förmår sig att skriva rapporter om hur skrämda de blivit av den hotfulla situation som uppstått. Jag blir blodtörstig.
Dessa två kycklingvarianter av Kling och Klang kom givetvis inte själva. De backades upp av en 38-årig ensamstående med en misstänkt suspekt relation till sin mamma och en tystlåten figur som såg deprimerad ut. De två sistnämnda stod strategiskt utplacerade några steg snett bakom Kling och Klang. Jag är tydligen ett högriskobjekt.
Under frukostproceduren hann 38-åringen snoka igenom min cell och lägga beslag på två par rena strumpor och en handduk. Tillåtet innehav i cellen är enligt lokala ordningsregler är en bok och fem tidningar. Han missade tandborste, tandkräm, lypsyl, hudlotion, tops, kam och hårvax som jag pö om pö smugglat in.
Förmiddagen spenderade Kling, Klang & C:O med att gå mellan cellerna och härja med intagna ackompanjerade av toalettlarmet. Vissa protesterade, andra svarade knappt på tilltal. De som inte svarade med tystnad hotades bland annat med att få sitta av hela sitt straff isolerade.
Jag kör in öronpropparna tills balansen blir lidande och tittar på strecken på min vägg. Två dygn kvar.

/Storebror 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0