Consulting på Hell Hotel

Bollkonstnären stod på tå utanför min cell 08:30. "Är du vaken, enna?"
"Mm hjärtat slår"
"Kan vi skriva?"
Sedan jag "Kvinsptränade" Bollkonstnären med meningen "i måste upprätta en verställighetsplan som uppmuntrar till god skötsamhet" har han fått beviljade permissioner och inplanerad vårdvistelse. Nu vill han flytta till en anstalt närmare familjen. Jag blir glad av allt som fungerar och hjälper honom gärna. Vi skriver en vacker saga om strävan mot förändring, återanpassning och framtidstro hänvisat till relevanta paragrafer. Skrivaren rånas på pappret och får tag i klienthandläggaren på imponerande kort tid. Hon skruvar på sig, ringlar undan, lämnar kroppen med själen. Han ger sig inte och hon lovar efter mångt om mycket att stödja förflyttníngen om placeringsenheten frågar. Det betyder ingenting.
100-gubben kommer till mig och skrattar. "Så hjälpsam som du är kommer de att knalla dig mycket snart. Håll i humöret så de inte får en anledning att straffa dig".
"Jag vet, men hoppas liksom. Det vore verkligen en ära att knallas för hjälpsamhet".
Nästa klient är boxaren. Han har undvikit mig länge för att hans landsman Caveman har fyllt hans huvud med skit. Boxaren har extremt jobbiga familjära omständigheter så jag hjälpte även honom med en ansökan om förflyttning. Det blev en djupt tragisk A4, även denna full av hänvisningar till paragrafer. Boxaren blev mycket glad.
I skolan fortsatte konsultandet. En äldre arabisk man som går SFI har ordnat en insamling till behövande på Haiti. Djupt imponerad över hans initiativ engagerade jag mig givetvis. Alla fångar ska skänka pengar via sina kioskkort. Avdelningen trodde att jag fått en stroke när jag satte upp lappen på anslagstavlan. Skänka godispengar till bättre behövande...

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Zita

Du är ett föredömme. :)

2010-01-28 @ 22:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0