Denna sida mot fienden

I familjen har vi pratat mycket om fienden den senaste tiden. Jag har mycket tid att tänka och har kommit fram till att vänner och fiender är motsatspar och att man måste kunna hantera båda för att det sociala livet ska fungera.
Detta förde tankarna till en före detta vän som jag inte sett röken av på fem år. Han har enligt en Facebook-spion tatuerat "Denna sida mot fienden" på bröstet. Det passar bra för att han borde tatuera "Denna sida mot vännerna" på ryggen. Det skär sig liksom där. Klart att man måste vara vaksam mot fienden men får de all uppmärksamhet vänder man vännerna ryggen.
I skrivande stund går programmet "Sverige pussas och kramas" på Kanal 5. En figur iförd kinky gummidräkt pratar med en bunden person iförd munkavle. Han definierar vänskap med att säga "Du kissade mitt namn i snön när vi köpte hasch i Blackeberg". Troligen ett ögonblick ur manusförfattarnas verklighet som de trott skulle uppfattas som ett sarkastiskt skämt. Jag tycker det är en fin historia om vänskap. En person med tatueringen på fel sida hade kissat fiendens namn. Egenkär och pryd som jag är föredrar jag spritpenna och mitt eget namn.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0