Glad Bollkonstnär, sur Kriminalvårdsinspektör, perfekt

Det vankas permissionskollegium för Bollkonstnären. Han har suttit inne i ett år utan att ha fått någon tidsplan för utslussningsåtgärder. Varje gång han ber om en morot svarar Kriminalvården med piska.
Jag ägnade en timme av eftermiddagen åt honom. Jag berättade om verkställighetsplaner och paragrafer som säger att alla intagna ska förberedas för ett liv utanför anstalten redan i början av strafftiden. Han visste ingenting.
Vi skrev en lapp. Det stod: "Vi måste upprätta en verkställighetsplan som uppmuntrar till gott uppförande". Han memorerade meningen och gick in till Kriminalvårdsinspektören. När han kom ut var han eld och lågor. "Du måste lära mig fler sådana meningar så att plitarna tror att jag kan paragraferna, enna. Kvinspen tappade hakan va, sa att det var klart att jag hade en verkställighetsplan men att vi kunde gå igenom den om några dagar. Nu måste han skriva ihop någonting fort eller vad tror du, enna?"
Det är precis vad jag tror det.
Glad Bollkonstnär, sur Kriminalvårdsinspektör, perfekt.

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Bella

Kalle!! Jag drömde om dig inatt! Minns inte va det handlade om bara att jag gav dig en stoor kram!

2010-01-13 @ 20:37:43
Postat av: Stenberg

You go boy! Såna här inlägg gillar jag verkligen. :)

2010-01-18 @ 06:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0