Helgdag i köket

Skärrad av gårdagens bråk började Ravelli dagen med att storstäda köket. Obelix hjälpte till. Någon ordning på köksbråket blev det än dock inte.
Helgdagar mitt i veckan rör till det för Kriminalvården. Matbeställningen som skulle levereras idag uteblev så kylskåpet gapar tomt. Ingen yoghurt. Ingen mjölk. Inga pålägg. Ingenting. Ravelli fick givetvis på pälsen för detta.
Jag förklarade för plitarna att vi inte hade någon mat i köket. De svarade att det var helgdag och att någon annan gjort fel. Jag sa att vad som hänt var ointressant. En snabb lösning vore däremot av intresse. När jag lämnade kontoret noterade jag att en av plitarna började skriva på en post-it-lapp. Undrar om den löser problemet eller om den ber nästa plit som visar sig på kontoret att göra det?

/Storebror

Kommentarer
Postat av: Appert

Tjena "Storebror"!



Tack för en underhållande blogg som jag följer. Hoppas du har det så bra som du kan därinne. Sköt om dig.



2010-01-07 @ 23:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0