Kaningryta i köket

Arton intagna. Två kök. En trallgök.
Ravellis sociala kapital är risigt. Han sköter köket som jag, Kniven, Kikki, Obelix, Lettländarna, Mordbrännaren, Piloten och Musselini tillhör. Obelix hade det andra köket. Dit hit hör bland andra Boxaren och Caveman. De är landsmän och håller ihop sedan Obelix bråkat om deras vanor i badrummet. Hämnden kom när Obelix togs till tandläkaren just som han börjat värma dagens lunch och koka potatis. Medan han var borta svinade de ner köket och Caveman "golade ner" honom. Sedan kuppen mot Obelix blossar konflikter upp titt som tätt. Annars råder ett tyst krig. Plitarna vet att Caveman bör flyttas snarast innan något händer honom. Om de vet att Ravelli har det jobbigt har tills idag varit oklart.
Idag sa en plit till Kikki och Kniven som inte sköter något kök, att Boxaren skulle få självförvaltning i sitt kök. Självförvaltning innebär att man bestämmer meny och lagar all mat själv. Ravellis kök som Kikki och Kniven tillhör skulle inte få självförvaltning. Plitarna sa att köket var alltför skitigt och misskött. Det blev värsta bråket. Jag sa till alla att plitarna bara vill att vi ska bråka med varandra. Att de inte vill se oss enade. Sen gick jag till min cell. Mycket trött.
Först kom Ravelli. Han var orolig för att bli avsatt som köksansvarig. Han tyckte alla var emot honom.
Sen kom Kniven. Han avskyr verkligen Ravelli och ville avsätta honom. Jag sa att vi inte skulle gå på plitarnas provokationer och hålla freden inom gruppen. Han lugnade ner sig. Jag hjälpte till att fixa middag. Ravelli pratade med plitarna och fick veta att det inte var aktuellt med självförvaltning för något kök då fläktarna i anstalten är trasiga. Undrar vad de ondsinta plitarna hoppades att uppnå med dagens utspel? Kanske ville de vara goda förebilder och förbereda oss för livet i frihet...

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0