Vision, värdegrund och verklighet

Jag borde ha ägnat helgdagarna åt att jämföra vad som skrevs om svininfluensan i tre olika medier och skriva något listigt om detta. Boring.
Istället har jag roat mig med dokumentet "Bättre ut" Kriminalvårdens vision och värdegrund. Den finns att hitta här: http://www.kriminalvarden.se/sv/Om-Kriminalvarden/Vision/.
Jag finner den tragikomisk. Kriminalvårdens vision och värdegrund har jag använt som grund till min egen skrivelse som jag kallar "Vision, värdegrund och verklighet. Den kommer snart som pdf här. Jag kommer att sprida den omkring mig i hopp om att någon med högre förtroendekapital än jag själv ska titta på vad som händer här och skriva om det.
Anstalten har omkring 200 anställda. Samtliga borde få sparken.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0