Bruce the Duvhök

Husfågeln Brooks bortgång drabbade en av mina grannar mer än väntat. Han gick med blicken i marken och såg håglös ut i några dagar vilket resulterade i att han hittade husfågel nr 2. Denna döptes kvickt till Bruce. Engagemanget för honom var stort. Bruce fick bo inne hos min granne som för att kunna mata honom regelbundet var fullt upptagen med att leta mask, jaga flugor och fånga spindlar. Bruce såg ut att kunna bli en duvhök om han fick bli stor så grannen antog att han behövde mycket föda.
I morse såg min fågelintresserade granne vissen ut. Han berättade att Bruce dött under natten.
- Jag gick upp klockan fem för att ge honom mat och då var han mycket sliten. Andades knappt. Jag försökte få liv i honom i någon timma men det gick inte, berättade han.
- Jobbigt att alla dina fåglar bara dör, sa jag för att försöka låta förstående.
- Det är slut med husdjuren nu. När de dör, det gör liksom ont här, sa han och pekade på bröstet.
Gissningsvis får inte indiern hjälpa till med denna begravning, sedan han skändade Bruce föregångare Brooks ceremoni.

/Storebror

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0